week 9 in zweden

25 maart 2014 - Kristianstad, Zweden

We zitten alweer in week 9 in zweden en het verveeld nog steeds niet echt. Op maandag zijn we hebben we weer een lesje Zweeds gehad en omdat het sint patricks day is, ook een feestje gevierd in de avond. Hier ook het spelletje flipcup geleerd en uiteraard een aantal keer gewonnen. Dinsdag en woensdag was ik vrij maar moest er alweer veel huiswerk worden gemaakt. Daarnaast ben ik ook gestart met het voorbereiden van mijn tentamens. Totaal niet Nederlands om 1.5 weken van te voren te beginnen, maarja wat moet dat moet. Uiteraard iedere avond weer de Champions League gekeken. Op dinsdag hebben wij ook de trots van Zweden bezocht. Iets wat iedere student wel lekker vind. De ABSOLUT wodka fabriek. Donderdag begonnen we met een presentatie over ons project. Dit gaat erover hoe internationale bedrijven voordelen en winst kunnen halen uit de btw regelingen in Europa. Daarna ook de andere groepjes aangehoord, waarbij je sommige geeneens kan verstaan. Engels met een frans accent is gewoon lastig, maar wel leuk om aan te horen. Donderdag middag ons hele huisje schoon gemaakt en Dominik wilde het met chloor doen. Het resultaat was dat we in een zwembad leefde. Om even uit ons zwembad te gaan zijn we naar de Amerikanen gegaan waar de fransen crêpes maakten, ook dit was weer erg lekker. ’s Avonds lekker rustig aan gedaan wat er stond weer een druk weekend voor de boeg.

Vrijdag was overdag een lekker relaxed dagje. Uitgeslapen tot 11 en daarna lekker rustig aan gedaan. Om 1 uur even een Zweeds gesprekje voorbereiden en om 3 uur was Dominik zijn maatje Nico hierzo. Gezellige jongen en de rest van de middag niet zo veel gedaan, of ik kan het me in ieder geval niet meer herinneren. Echt speciaal was het dus niet. ’s Avonds weer een overheerlijke maaltijd voor mij zelf gemaakt en daarna begon de avond. Om 8 uur ging ik naar Kristien toe om wat te drinken. Spelletjes zoals waterfall, i have never done … een eigen gemaakt spelletje wat. Om half 11 gingen we naar een Zweeds feestje. Hier gingen we om 11 uur alweer weg wat er was niets aan. Iedereen zat een beetje niets te doen. Gelukkig nodigde Denis ons uit om bij hem een feestje te vieren. Dennis is een 32 jarige student uit Joegoslavië. Echt een super vent. Het feestje was een van de beste tot nu toe. Tot 4 uur waren wij met 35 studenten in een kamer van 29 m2 met mega gezellige muziek, mits de Indiër ervan af bleef(altijd de zelfde).

Zaterdag morgen wakker geworden rond 10 uur doordat Dominik weer thuis kwam. Sliep ergens anders want daar was een bed over. Om 12 uur waren Isi en ik uitgenodigd om bij Denis te ontbijten/brunchen/lunchen. Zijn hele huis was een grote bende dus eerst even helpen met opruimen van de nacht ervoor. Na zo’n 20 euro aan statiegeld gevonden te hebben en 1 uur schoon maken bleven we er tot half 4 om te relaxen/bij te komen. Daarna weer naar huis en eten met Dominik en Nico.  ’s Avonds kwamen eerst David, Leo, Claire en Marin naar ons toe om wat te drinken voordat zij naar Malmö zouden gaan om te stappen. Ik ben naar Eline gegaan om nog wat te drinken voordat we naar het tweede feestje van Denis zouden gaan. Dit feestje wat even wat anders de die van de vorige nacht. Hier waren meer Zweedse mensen die nogal vreemd zijn. Een iemand had een dildo mee van ongeveer 25 centimeter. De ander leek op een piraat. En een derde mocht Joost niet omdat de Zweeds zwart was. En er kwamen 2 meiden binnen die zeiden dat ze 23 waren maar ongeveer 15 zouden zijn.  Ik vind het gek. Toch maar ook met deze zweden een dobbel spelletje gespeeld en daarna er een mooi Nederlandse feestje van gemaakt. Ook de zweden vonden het gezellige muziek. Van half 3 tot 4 nog bij Eline pizza’s gegeten en daarna weer rustig gaan slapen.

Zondag was een rustigere dag. Nico had een mega kater, Dominik zei niet veel en ik moest huiswerk maken. Oke dat huiswerk was maar een uurtje. ‘S middags op de fika bij Eline met een lekkere appelkruimeltaart. Daarna weer naar huis om nog minder te gaan doen. Om 8 uur naar David om de belangrijkste wedstrijd voor hem van het jaar te zien. De el clasico, zijn real tegen Barca. Het was een hele mooie wedstrijd en het was nog mooier om de emotie bij David te zien. Toen was die boos, toen weer blij en daarna ging zijn blije gezicht weer weg. Maar de wedstrijd was top, evenals zijn Spaanse eten en onze pizza’s.

Ohja, klein nieuwtje Arno komt me in mei gezellig opzoeken voor een weekendje.