week 20 in Zweden, trip naar huis

10 juni 2014 - Kristianstad, Zweden

Dit is mijn aller laatste week hier in Zweden. Mijn Erasmus tijd is zeker een tijd, die ik nooit meer ga vergeten. Ik heb nu vrienden overal ter wereld, die altijd een plekje in me hart zullen houden

Maandagochtend begon ik met het uitzwaaien van een goede vriend. David gaat weer terug naar Madrid. Na het uitzwaaien begint mijn laatste college Strategisch management. We hadden weer een presentatie over ons project. Dit ging allemaal prima en hopelijk komt er ook een goed cijfer uit. Derest van de dag had ik niet zo gek veel gedaan. Beetje buiten in het zonnetje gezeten, en om 3 uur weer een fika gehad. ’s Avonds hadden we een feestje van Kabir omdat die jarig wordt om 12 uur. Helaas was deze avond daarnaast ook de afscheidsavond van Marin. Die gaat om half 4 weer terug naar Amerika. Om 12 uur hadden we gezongen voor Kab

Dinsdag was weer een dagje om wat schoon te maken. Dit omdat mijn moeder, opa en broertje morgen zouden komen. Na het schoonmaken even geleerd en spontaan kreeg ik te horen dat ze deze avond al zouden komen. Snel ging ik dus eten koken want ze zouden er om 8 uur al zijn. Gelukkig vonden ze mijn maaltje erg lekker. Deze avond nog gezellig met het thuisfront wat gedronken.

Woensdag ochtend ging ik eerst even leren omdat ik donderdag een examen heb. Om 12 uur gingen we Kristianstad bezoeken. Eerst even wat eten en daarna in de stad gelopen. Ze vonden het een mooie stad met veel oude gebouwen. Om 3 uur waren we weer thuis en kon ik eventjes leren want om 4 uur begon de Dutch fika. Me moeder had kroketten frikadellen en kadetjes meegenomen. Snackbar De Jong was geopend. Iedereen vond het erg lekker en ze hadden het nog nooit op. ’s Avonds met mijn opa, moeder en broertje  even Nederlands elftal gekeken om daarna lekker te gaan slapen.

Donderdagochtend begon mijn examen strategisch management. Het examen was erg moeilijk maar ik denk dat ik er wel een voldoende voor kan krijgen. Na het examen ging ik met me de camper naar Karlskrona. Ook dit vonden ze een mooie stad. Met de houten huisjes, natuur, water en de gebouwen. Daar nog wat gedronken op een terrasje en terug naar huis gegaan. De weg was een hele mooie route dwars door de Zweedse bossen. Om 6 uur kwamen we weer terug en had ik een bbq. Dit was een afscheidsbbq met daarna nog een feestje rond half 11. Dit feestje was weer goed gezellig en rond half 4 was ik weer thuis.

Vrijdag ging ik met iedereen naar Malmö en daarna naar Ystad en de Stonehegde. In Malmö bezochten we de gedraaide toren, het stadion en de oude stad. Daarna naar Ystad gereden waar we de stad bezochten waar ook feestjes waren voor de Zweedse nationale dag. In Ystad hebben we ook nog een lekker schnitzeltje gegeten om daarna naar de Stonehedge te kunnen lopen. Ook hier weer een heel veel natuur en een mooi uitzicht. Om 10 uur was ik weer thuis en ging ik nog eventjes naar Denis om karaoke te spelen.

Zaterdag was de schoonmaak dag. Om 11 uur begonnen Dominik en ik om rond 4 uur klaar te zijn. In de tussentijd had moeders nog lekkere pannenkoeken gebakken. Ons huisje was en is spik en span. Na de schoonmaken nog langs wat vrienden gelopen om zij mijn vlag te laten tekenen. Om 6 uur gingen we eten om daarna even naar het bos te lopen. Dit was een slecht idee met alle muggen en snel gingen we weer huiswaarts. Deze avond ging ik eerst naar Eline om kaartspelletjes te spelen en daarna stappen in t-barn. Dit was ook weer een gezellige avond die om half 3 eindigde.

zondag, om half 10 zwaai ik Leo uit en om 10 uur komen mijn overgebleven vrienden mij uitzwaaien. Dit was toch wel een heel lastig moment omdat ik nu echt afscheid ga nemen van mijn vrienden en relaxte leventje. Om 12 uur waren wij in Kopenhagen aangekomen om daar even de stad te ontdekken. Dit hebben wij dan ook gedaan en rond 3 uur gingen we weer verder naar het Zilkse. Om 7 uur avond eten ergens in Duitsland en om half 2 zag ik mijn vader en zusje weer.

Bij dit einde houdt dus ook mij blog op met bestaan. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, en zie jullie allemaal snel weer.