week 8 in Zweden

17 maart 2014 - Kristianstad, Zweden

Week 8 alweer in Zweden. Deze week blijven we maar ook maar in Zweden na de trips naar Nederland, Denemarken en Noorwegen te hebben gehad.

Deze week was er helaas veel schoolwerk te doen. Een paper voor Intercultureel Business communication en een paper voor taxation. Daarnaast ook nog aardig wat huiswerk voor Zweeds, want de tentamens gaan eraan komen. Gelukkig was er ook nog moeder natuur die ons stimuleerde om te gaan leren en projecten te maken. Het was namelijk maandag dinsdag en woensdag 15 graden met een zonnetje. Lekker op het balkonnetje huiswerk maken. Ook donderdag en vrijdag was het nog lekker maar ging de temperatuur naar beneden en de zon verdween achter de grijze wolken. Maar ja zoals ze hier zeggen: Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding.

Het weekend is meestal het interessants om te lezen en zo ook deze keer.

Op vrijdag begon om 3 uur het eerste feestje. Aangezien het boven de 10 graden is en de zon er was de afgelopen week gingen we barbecueën met alle studenten. Gelukkig hebben ze hier een barbecue plaats weer letterlijk een kalf op past dus ruimte genoeg. van 3 tot 7 lekker gebarbecued. Het was een goede barbecue. We hadden een half kalf, worstjes, hamburgers, salade, brood en ander vlees wat ik geeneens weet wat het was. Tussen 7 en 9 hadden we een mooi kampvuur en om 9 uur begon de BBQ opnieuw want nu hadden de Spanjaarden en Italianen wel honger gekregen. Ik ging naar de Tsjechische vrienden toe waar we waterval spelen. Een drankspelletje die ik erg leuk vind en makkelijk is. Kort de regels:

Pak een spel kaarten
harten: verzin een regel, volg je de regel niet moet je drinken
klaveren: waterval, de eerste begint met drinken en iedereen moet volgen, je stopt pas als je buurman stopt.
ruiten: geef 6 shots weg
schoppen: zeg iets wat je nooit gedaan hebt, hebben de andere het wel gedaan, moeten ze drinken.

Na dit spelletje begon het feestje in de activiteitenkamer. Deze had Krebo eindelijk gemaakt. Het feestje was een geslaagd feestje want we hadden een dj en boxen vanuit Nederland.

Zaterdag begon iedereens dag zo rond 1 uur s'middags. Bijna iedereen had een kater en ik had gelukkig weer eens nergens last van :). S'middags kadootje kopen voor Tomislav's zijn verjaardag. S'avond heb ik gekookt voor 8 man en iedereen vond mijn Nederlandse maaltje erg lekker (moet ook wel met zo'n kok). Om 10 uur begon de verjaardag. Eerst de cake eten die Eline en ik hadden gebakken voor Tom, en daarna hebben we er een gezellige avondje van gemaakt.

Op zondag is er nooit iets te beleven in de steden van Zweden, dus moet je zelf wat (leuks) doen. Eerst maar weer aan mijn Zweedse huiswerk gegaan om daarna een fika te hebben bij Tom. Fika was weer gezellig en lekker met Isabel der taart. Na de fika naar huis gegaan om een tweede taart van dit weekend te maken. De eters van zaterdag vonden de taart er erg lekker uitzien en wilde er ook graag een. Ik ben de beroerdste niet en heb dus een nog betere taart gemaakt. 's avonds eerst lekker gegeten en de andere om 8 uur uitgenodigd om een stukkie taart te komen halen. Om 9 uur kwam de eerste en moesten ze allemaal nog eten, behalve ik. de taart kwam om half 11, maar het was het wachten waard. Het was de beste taart die ik gemaakt heb en dat vonden de andere ook.

Dat was het weer voor deze week en ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen. Als jullie dat vinden, vind ik het wel leuk om te weten wie dit lezen :).

1. Sharon:
    17 maart 2014
    Leuk hoor broertje,
    voor je het weet ben je weer terug in Nederland (met een cadeautje voor je dan 18-jarige zusje) en moet je weer hard aan de bak!
    Dus lekker genieten nog daar. x
  2. Carmen bakker:
    17 maart 2014
    Hè verre buurman, nu ik lees je verslagen ook hoor. Erg leuk om te lezen en fijn dat je het erg naar je zin hebt. Groetjes van Richard en Carmen.