week 19 in Zweden

2 juni 2014 - Kristianstad, Zweden

Week 19 alweer, er vertrekken al meerdere mensen en aankomende week (woensdag 4 Juni) komen me moeder, opa en broertje een klein weekje lang om mijn ervaringen hier met eigen ogen te beleven.  Hier komt mijn ena laatste Zweedse verhaal.

Op maandag had ik weer een college strategisch management. Deze duurde wel 30 minuten en om half 11 was ik alweer klaar. De rest van de dag heb ik lekker in het zonnetje/zwembad gezeten, totdat we het afscheidsdiner hadden die karen had georganiseerd. Dit eten was erg lekker en ook gezellig met iedereen. Ik had het idee om mijn vlag mee te nemen zodat iedereen erop kon schrijven. Dit werd massaal gedaan en mijn hele vlag is vol. Om half 10 weer naar huis toe en nog eventjes een cake gebakken voor de diner van dinsdag.

Dinsdag had ik weer een dagje dat ik aan school moest besteden. Om 3 uur had ik een pauze ingelast omdat we Serra’s afscheidsfika hadden. De Turkse meiden hadden lekkere taarten koekjes en allerlei andere dingen gemaakt. Na de Fika hadden we een internationaal diner bij Petra. Samen met Eline waren wij de Nederlandse delegatie, wij kwamen aan met een chocolade taart als dessert, en aardappeltjes uit de oven. Iedereen had wat lekkers gemaakt en we zaten ook overval na het 2 uur durende diner. Na het diner bleven we bij Petra om wat kaartspelletjes te spelen. Dit keer was het Ezelen met als inleg een georganiseerde  Fika. Helaas verloor Hojin de eerste keer en mocht die gaan bakken. Zijn vriendin Jiyeon verloor de tweede keer en die mocht dan gaan afwassen. Al met al was het een gezellige avonds.

Woensdagochtend mocht ik weer naar school, deze keer duurde het wat langer dan 30 minuutjes en konden we naar 2 uur weer naar huis. De hele dag kon ik mijn huiswerk van de dag ervoor afmaken. Ik doe hier toch iets aan school! Ik had alweer genoeg serieuze dingen gedaan en in de avond hadden we weer een feestje van Martina. Na het feestje gingen we stappen bij Banken. Het was hier heel druk omdat het donderdag hemelvaart was, waardoor hier alles dicht is. Na het stappen hadden we een afterparty tot een uurtje of 4.

Wie savonds gaat stappen, mag ’s ochtends uitslapen. Op donderdag ontwaakte ik weer rond een uurtje of 12. De rest van de dag heb ik eigenlijk niets uitgevoerd totdat ik ’s avonds mocht gaan voetballen. Iedereen had nog wat, wat alcohol in zijn lichaam waardoor het bij iedereen bijzonder goed ging. Na het voetballen gingen we naar Andrea om in een mooi afscheidsboekje te schrijven, met een verse watermeloen (met wodka) erbij.

Vrijdag was weer een dagje dat zo interessant was dat ik de gehele dag alweer ben vergeten. Zal waarschijnlijk ergens een fika hebben gehad J. Om 6 uur gingen we barbecueën. Deze BBQ was uiteraard erg lekker en derest van de avond zijn we buiten gebleven bij het kampvuur. Een heerlijke relaxte avond.

Zaterdag was het weet niet echt lekker dus blijf ik lekker in me bed liggen tot 3 uur. Toen hadden we de fika bij Hojin. Hij had goed zijn best gedaan en de taarten waren erg lekker J. Om 6 uur had ik een bbq bij denis. Het weer was verbeterd en het was zonnig. Hij had Bosnisch vlees wat erg lekker was. Daar ook maar even de eerste helft van het Nederlands elftal gekeken met een Ghanees. Hij was blij dat robben nog niet kan scoren. Na de bbq ging ik weer terug naar het gele gebouw om een feestje te houden. Om 10 uur namen we afscheid van Serra. Helaas ging ze weer terug naar Turkije. Er werden vele foto’s gemaakt en daarna ging het feestje weer door tot 2 uur. Tussendoor ook nog het spelletje Stef stuntpiloot gespeeld met een andere straf dan 1 shotje ;). Om 2 uur gingen Eline, Joost, Rick, Micheal, Kabir, Isi, Andrea en een paar Zweden weer terug naar Dennis. Hier bleven we tot 5 uur karaoke spelen. Dit blijft nog steeds een mooi spelletje, vooral als iedereen een bakkie op hebt. Om half 6 lag ik weer in bed, en kwam halverwege nog wat ochtend mensen tegen.

Zondag mocht ik weer uitslapen van mezelf tot 12 uur. Dit werd 1 uur, maar ook dat is niet erg. Om half 3 had ik alweer een fika. Dit keer de afscheidsfika van Leonie, al zal ik haar vaker gaan zien in Nederland. Na deze fika kwam Alessandro met de volgende fika om half 5, omdat die met Eline een taart had gemaakt. Je raad het al, ik had deze dag geen lunch nodig. ’s Avonds kreeg ik mijn kookles van David en Cyndi. Ik kan nu ook o.a. tortilla de patata maken (aardappelen, ui en ei). Helaas was dit niet alleen voor mijn kookles maar ook het afscheidsdiner van David. Zelf had ik nog een lekkere chocolade taart gemaakt. De avond was gezellig met lekker eten en om 12 uur ging ik weer naar huis toe.

Volgende keer is het dan echt zo ver. Het begin van het einde in Zweden.