week 5 in Zweden

24 februari 2014 - Kristianstad, Zweden

Alweer de 5de week in Zweden, wat gaat de tijd toch hard. Zeker als je je realiseert dat dit al 25% is van de tijd dat ik hier zal zijn. De afgelopen week was eigenlijk niet zo spannend om het weer per dag te gaan beschrijven. Dus dat doen we dat ook niet.

De afgelopen week ben ik weer naar school geweest en nog steeds is Zweeds en erg lastig vak en de andere vakken vallen gelukkig wel mee. Doordeweeks ook nog lekker gesport en 's avonds bij David de champions league gekeken met Dominik, cyndi, Marin, Claer, Leopold en paige. Deze wedstrijden zijn toch wel leuk met vele nationaliteiten want steeds hoor je een andere juichen. Helaas was er voor mij weinig juichen aan met het dramatische ajax op donderdag.

vanaf vrijdag werd mijn week weer wat spannender en kan ik er wat meer over vertellen. Rond 1 uur gingen we naar het centrum want vandaag is Kristien jarig en dat moet natuurlijk gevierd worden. Ze wist alleen dat ze om 8 uur zou gaan eten met wat mensen en om 11 uur zal der feestje beginnen. De hele middag zijn we in het centrum geweest want we gaan met 18 mensen eten. Ook nog een leuk cadeautje gekocht ( iedereen een biertje/wijntje uit eigen land en chocolaatjes). het het diner kon beginnen. Helaas hadden we voor 18 mensen in totaal 10 borden, 6 messen 6 lepels en 6 vorken dus werd het een gezellig zooitje. Na het diner met Spaanse, Italiaanse, Duitse en Nederlandse gerechten en een Zweeds desert het feestje laten beginnen. Kristien haar zus is een beginnende dj en daardoor was dit toch wel het gezelligste feestje tot nu. Rond 6 uur weer lekker naar huis gekropen en heerlijk mijn bed in.

Op zaterdag zou ik gaan hardlopen, lekkere taart maken, boodschappen doen en vele andere dingen. Helaas blijf het bij in mijn bed liggen, in me bed huiswerk maken en in me bed schaatsen kijken, want voelde me niet helemaal top fit. Gelukkig zijn er dan de Nederlandse schaatsers die alweer 2 gouden plakken halen. s'avonds lekker gegeten bij Leonie en Eline. helaas viel ik daarzo bijna in slaap net zoals alle andere uitgenodigde mensen. om 10 uur lekker naar huis voor een powernappie want om 11 uur hadden we weer een verjaardag. Ook op deze verjaardag was te zien dat ik niet de enigste was die zich belabberd voelde. De verjaardag duurde wel tot 12 uur!! Gelukkig zijn er altijd nog mensen voor een afterparty.

zondag weer lekker uitgeslapen want om 12 uur gaan we naar åhus. Ook wel bekend om het strand en de Absolut Vodka company. Op het strand zijn we lekker uitgewaaid en de meeste mensen vonden het heel leuk om te zien. Voor mij was het nou niet zo spannend. klein strand en veel grote stenen.... Daarna nog even in åhus gelopen en alles is daar dicht op zondag. kortom gezellige dag en niets gezien. Deze avond hadden we weer een international diner. Wij als Nederlanders maakte hutspot. De mensen die wij konden overhalen vonden het erg lekker. Helaas vonden de meeste het op kots lijken waardoor ze het oversloegen. Dit kan ik me enigzins wel voorstellen. Want het eten uit Turkije, Tjechie, Zweden, China, Hongkong, Duitsland, Korea, en alle andere nationaliteiten die ik vergeten ben zagen er veel lekkerder uit. Maar al met al smaakte alles heel goed. Na het diner was in uitgenodigd om Turkse thee te gaan drinken. Ik zat daar dus met 12 Turken en het was nog gezellig ook. Ze spraken ook gewoon Engels onder elkaar en het zijn echt aardige mensen. Eigenlijk is iedereen hier hartstikke aardig vanuit alle nationaliteiten.

Dat was het weer voor deze week. Volgende week komt er weer een nieuw verhaal!!