Week 15 in Zweden

5 mei 2014 - Kristianstad, Zweden

Dinsdag was de dag aangebroken dat we weer naar huis toe gingen vanuit Stockholm. Iedereen was kapot van de gezellige avond in de ferry en probeerde dus te slapen. Rond 1 uur hadden wij een stop bij de burgerking waar iedereen iets te eten en te drinken ging halen. Vooral het drinken ging er goed in bij de meeste(kater??). De bus ging weer verder en rond half 7 waren we weer in Kristianstad. Eline was zo lief voor Rick, Tom, andrea, Alessandra en mij geweest om ons uit te nodigen voor een diner. Het werden Taco’s.  Daarna ging ik naar David om bayern-Real te kijken. Dit werd helaas niet zo een leuke wedstrijd voor mijn kamergenootje. Na de wedstrijd moest ik nog even mijn presentatie leren voor de volgende ochtend.

Woensdag hadden wij onze presentatie over immigratie naar Zweden, Nederland en Italië. De presentatie ging goed en wij hoefden daardoor niet te veranderen in ons verslag. Na de presentaties gingen wij om half 2 naar Lund. Deze woensdag is namelijk een speciale dag in Zweden en dat moet gevierd worden. In Lund waren vele andere (dronken) Zweden en leek het wel op Koninginnedag, alleen met iets minder muziek. Om 8 uur ontstaken ze het grote kampvuur en daarna gingen wij naar huis. Helaas heeft de skånetrafiken ook last van ‘konninginnedag’ of “valborg” en moesten wij 3x overstappen en helaas onze bus missen in Kristianstad.  Hierdoor kwamen wij om 23.45 aan bij onze appartementen, even wachten tot 12 uur en zingen voor Eline die 25 werd.

Donderdag startte erg vroeg. Dit doordat Eline geboren is om 09.15 en wij dus netjes om 09.15 bij haar voor de deur stonden. Even zingen en daarna gaven wij ons kanootje aan Eline. Een tijgen muts en handschoenen. Daarna snel weer terug mijn bed in en in de middag Eline’s verjaardag gevierd. We zijn naar het meer geweest, gevolgd door een fika met 3 taarten en afgesloten met een lekkere barbecue. Omdat iedereen toch wel in was om nog iets te doen deze avond besloten we na het douche het kaartspelletje Marokkaans pesten te gaan spelen. Ook deze avond was weer erg gezellig.

Vrijdag had ik een drukke dag. Ik begon om 11 uur met hardlopen naar het meer en weer terug. Daarna gestart met leren voor mijn examen op maandag, huisje schoongemaakt met Dominik en weer verder gegaan met leren. ’s Avonds werd mijn plan verstoord door Joris en Jeroen die een weekend je over kwamen. Dit zijn 2 jongen van vorig semester en vrienden van Cyndi. Ze hadden veel oranje bende meegenomen en we hadden een Nederlands feestje. Feestje duurde tot een uur of 3 half 4. Gestart om 9 uur dus goed gelukt.

Zaterdag was een relaxed dagje.  Over de gehele dag heb ik geleerd en wat films gekeken. ’s Avonds begon ik opeens hoofdpijn te krijgen en besloot ik om niet te gaan stappen helaas. Dit resulteerde in een avondje kaarten bij Eline met Tom, Rick, Andrea en Alessandra. Om 11 uur was mijn zaterdag avond weer afgelopen.

Op zondag voelde ik me iets beter maar nog steeds niet topfit. Overdag heb ik met Eline 2 lekkere taarten gemaakt(kwart en appelkreumel) waarvan we de appelkreumel hebben opgegeten tijdens de fika. Tussendoor moest ik ook nog eventjes leren. Na de Fika even gegeten en ben ik gaan voetballen. Ging weer goed en ben al bijna afgetraind voor het nieuwe seizoen. ’s Avonds nog even wat gelezen voor school en om 23.50 naar Milos toe gegaan. Hij is maandag namelijk jarig. Even voor hem gezongen en om 00.30 gingen mijn ogen dicht.